29 Haziran 2013 Cumartesi

Hacı Bayram Demişken



Geçen hafta sonlarından birinde son halini görmediğim Hacı Bayram ve çevresini dolaştık.
Ankara ya ilk geldiğim yıllarda bu semte uğrar,  yılların yorgunu ahşap evlere, camilere bakıp;
 "keşke restore edilseler" derdim.
Fakat restorasyondan kastım, neredeyse yeniden inşaası değildi elbet.
Yazık ki güzelim camii içi ve çevresi sanki yeni yapılmış gibiydi.
Olduğu gibi korunmak üzere bir bakım yapılması başka bir şey herhalde.
Üzüldüm.




Çevre düzenlemesi yapılmış alanda,
serilip taze çimenler üzerine yemek yiyenleri, uyuyanları özellikle görüntülemedim.
Onları sizin hayalinize bırakıyorum.
Şöyle ki, ramazan günleri Eyüp Sultan Hazretlerinin Türbesi etrafında,
kabirlerin üzerinde iftarını yapanları gözünüzün önüne getirin.Onun ufak çaplı bir versiyonu.
Ah yurdum insanı, ah! İyisin, hoşsun da...
Neyse...İşte öyle.

*******



Roma Hamamı;
Bakalım burası ne hale gelecek?
Sonunda Roma Hamamı yerine Fin Hamamı yapıp hizmete açarlarsa şaşmam bu defa.




Kahve molası yine Gramafon Kafe de.
Bir de yağmur bastırmaz mı? Hem de sağanak halinde, hem de sokaklardan sel akıtırcasına.
Dışarıda kar yağarken de çok sevmiştim burayı.
Yağmur da da ayrı güzel.
Pikap da eski şarkılar, elinizde tavşan kanı bir bardak çay, karşınızda bir dost...
Daha ne olsun?


Gönlünüzce bir hafta sonu dileklerimle.






6 yorum:

  1. Şu yağmur fotoğrafını bende isterim Tülin abla.Hacı Bayram'ın restorasyonu hakkında fikirlerine tamamen katılıyorum.Edirne'deki eski camilerin o güzelim maneviyatından sonra burası bende hayal kırıklığı yarattı.Hele bayanlara bodrum katını layık gören anlayışa ne denir..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstediğin fotoğraf olsun Sarı Şeker. Yüzyıllar önce camilerde kadınları üst katlara, bir anlamda baş üstünde ağırlayan zihniyet, yazı ki günümüzde ölmeden yer altına sokuyor :(
      Daha da fenası kadın cemaatten şikayet olmaması.

      Sil
  2. Ben geçen yıl Ramazan'da gittiğimde içeriye bile almak istemediler, kadınlar bölümünün yolunu gösterdiler, orada da kadınlar popolarını devirip yatmış uyuyorlardı. Görevli kadınlar uyarsalar da umurlarına bile takmadılar. Ben restorasyonu hiç beğenmedim, çok kitsch olmuş, geçmişle alakası olmayan saçma sapan süslemeler gördüm. O üzeri swarovski benzeri taşlarla bezenmiş ferforje korkuluklara da ağzım açık kaldı :)
    Gramofon Cafe iyidir ama her mevsimde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zengin Orta Doğu ülkesi çakması bir durum bu Leylak.
      Bakalım daha neler göreceğiz.

      Sil
  3. yurdumun restorasyon çalışmaları genelde böyle oluyor.sanki o canım binaların ruhunu söküp alıp başka bir ruh yüklüyor ya da ruhsuz bırakıyorlar:(

    YanıtlaSil