27 Ocak 2013 Pazar

Şarkılar dan Çıkıp Gelen Kuşlar





Küçük pencerenin iki kanadı içe doğru açılıp el örgüsü perdeler özgürlüğüne kavuşmuş kuş gibi rüzgarla uçuştuğunda, şen bir kahkaha misali çınlardı sesi.

"Kanaryam güzel kuşum, ben sana vurulmuşum,
Seni çok sevdiğimi anlatıyor duruşum.
Hüzünlü bakma öyle,
Benim şarkımı söyle...."

Çocukluğumun sokağının "Fahriye Abla"sı.
 Kim bilir ne dertlerin vardı senin de.
Kim bilir kaç defa gözlerindeki yaşları silip çıktın o pencere önüne.

Ve, şiirdeki gibi     " .............
                             Yaz kış yeşil bir saksı pencerede,
                             Bahçende akasyalar açardı baharla.
                             Ne vefalı komşumuzdun sen.
                              Fahriye Abla
                              ...............         "

Şiirler de, şarkılar gibi kuşlara benziyor değil mi?

Kanaryalar, eski komşular, eski şarkılar....Eskide kaldılar.








14 yorum:

  1. Bu güzel şiirlere pek yakışmaz benim yazacaklarım ama, şarkılardan çıkan en kokoş kuşlar diyeceğim bunlara ben :))

    Çok sevdim bu kokoşları fekat...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuşlar da tanısalardı, sizi severlerdi mutlak.

      Sil
  2. emeğinize sağlık.sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğlencelik işler bunlar, teşekkür ederim.

      Sil
  3. Kanatlanmışlar da peşpeşe düşüp sıcacık selamlarla taa bana kadar uçmuşlar:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana kadar uçtular da, bulut gölgesine yeni geldiler değil mi Selma :)

      Sil
  4. Neden severim ben kuşları... nedenini hiç düşünmedim, ama seviyorum işte... Bereket diyorlar ya... Dilerim evine, uçtukları heryere bereket taşırlar... ellerine sağlık canımcııım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuş insanoğlunun doğal olarak yapamadığı bir şeyi yapacak kadar üstündürler.
      Uçabiliyorlar :))
      O nedenle de özgürler, bizden daha çok.
      Bir kuş olsam, gelip konardım pencerenin önüne mesela :))

      Sil
  5. ve tıpkı mektuplar gibi ve de kartpostallar yada sabahlıklar gibi...mazide kaldılar.
    mazi kalbimde yaradır
    bahtım saçlarımdan karadır...
    aklımda düştü birden bu şarkı bu sözlerden sonra:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hala sabahlık giyerim, mektup yazar, kartpostallarımı dünyanın dört bir yanına yollarım allı pullu.
      Nedir bendeki bu durum Alanay?
      Üstelik o tangoyu Secattin Tanyerli den dinlemeye bayılırım.

      Sil
    2. :)) bu sadece sendeki değil.benziyoruz benzediğimizden anlıyoruz.mektup dosyam var dağ gibi.hala yazarız birbirimize hatta bazen eşime işe yollamadan önce küçücük kağıtlara yazar cebine atıveririm.sendeki durum yada bizdeki durum güzel belki eski belki maziden kalan ama güzel.tek diyebileceğim bu :)

      Sil
    3. Haklısın, güzel ve sanki daha samimi.
      Böyle olmayı, böyle olanları seviyorum ben.

      Sil
  6. Tülinciğim, bırak eski komşular gibi birbirinin dar gününde, mutlu gününde yanında olmayı, artık aynı asansöre bile bile binmiyor yeni komşular, beklemeden, kapısını tutmadan binip kaçıveriyorlar, bir merhaba demek zorlarına gidiyor.
    Kuşlarını ilk gördüğümde de bayılmıştım, çok güzeller, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belediye otobüsüne binince şoföre selam veren bir ben kaldım sanıyorum bazen Aybige.
      Kuşlar için övgünü aldım, cebime attım.
      Teşekkür ederim.

      Sil