23 Aralık 2012 Pazar

Örgü Kırkyama ve Ekmek Kokusu



Bu benim çok zaman önce ördüğüm, çok sevdiğim yeleğim.


Çiftpirinç  desenli, rengarenk parçalar örüyor, tığ ile birleştiriyorsunuz.
Kenarlar için şerit örüp dikiyorsunuz.
Benim gibi severek giyiyorsunuz.


Zaman zaman ekmeğimi evde yaparım.
Hem doyuruculuğunu, hem tertemiz olduğunu bilmeyi, hem de eve yayılan güzelim kokusunu çok severim.
Çocuklar sade ekmek için ısrar etseler de, ben dayanamaz yeni tatlar denerim.
Bakın bu müthiş lezzetli oldu.
Keşke kokusunu duyabilseniz :(
İçinde su yerine süt kullandım, sızma yağ, İhsan Amcaların bahçesinden yazın topladığım biberiye,
biraz kekik ve çörek otu var.
Domates kurusu ile yaptığım en güzeli diyordum ama bunu tadınca...
O kocaman kaseye elim yapımı sımsıcak tarhana çorbası doldu sonrasında.
Dışarıda kar, evde bereket kokusu.
 Yine de kışın garip bir hüznü  var bana kalırsa.


O halde biraz tebessüm :)



12 yorum:

  1. İnsanın kendi ördüğü eşyalar güzel oluyor.Elinize sağlık.ekmek kokusu burnuma gelmedi.Belki karnım tok olduğu için .Ama evde ekmek pişmesi.Çok güzel.Taze ekmeğin kokusuda ayrı olur.

    YanıtlaSil
  2. Evde ekmek pişirmeyi mutlaka denemelisiniz bence.

    YanıtlaSil
  3. yelek tam benlik:)çok güzel cidden.çözmem baya bir zamanımı alsada:)
    ekmeğe bakarken neredeyse kokusu aldım.:)empatim çok güçlüdür.zaman zaman bende evde yapıyorum ekmek ve cidden çok keyifli oluyor yemesi.ama eşimin kocaman göbeği bu zaman dilimlerini uzatmama sebeb oluyor.sizlere afiyetler olsun sevgili Tülin.huzurlu bir pazar akşamı diliyorum.sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgiler Alanay, güzel bir hafta uyanalım inşallah.

      Sil
  4. yelek modeli dehşet bir şey..çok etkilendim..bayıldım..hayran kaldım...
    aklıma bin tane fikir geldi yelek modeli olarak şimdi...
    derhal aynısından yapacağım ve öreceğim yeleği sana borçluyum..
    çok teşekkrler verdiğin ilham için...
    eline emeğine sağlık ablacım..
    iyi yıllarrr :)

    YanıtlaSil
  5. Böyle söylenince paylaştığım herhangi bir şey için, bu blog amacına ulaştı diyorum.
    Fotoğrafları arşivimden. aldım. Arka benden tek renk, siyah. Yan şeritler ayrıca örülüp dikildi Figen. Sormak istediğin bir şey olursa yerimi biliyorsun.
    Sana da iyi yıllar.

    YanıtlaSil
  6. O nasıl bir yelek Tülin Hanım; labirente girdim çıkamadım gibi hissettim. Sahi nerede başlar nerede biter o? Soruyorum da sanki becerip yapacağım sanır duyanda... :))

    Ekmeğin evde pişenini ben de çok severim. Yaparım da :) En çok cevizli ve zeytinli ekmeğim güzel oldu şimdiye kadar ama kalıptan herhalde; benim yaptıklarım çok doyumlu olmasına rağmen hiç böyle kabarık olmadı...

    Kış hüzünlü değil Tülin hanım; onu hüzünlü yapan bizleriz. Eğer mevsimler bir şahsiyetle tasvir edilselerdi, bana göre Sokrat olurdu. Çünkü insan hiçbir mevsim olmadığı kadar yakınlaşır kendisine; bu mevsim felsefenin de düşüncenin de zirvesine çıkar insanı...

    Yani bana göre...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yelek bilinen basit şablon aslında. Renkler ve duruş karmaşık göstermiş sadece Nurdan.
      Ekmeğein bu az kabaranı oldu. Genelde üst cama değer makinada :)
      Bu hızlı pişirme seviyesinde olduğundan güdük kaldı bana göre. Püf noktaları da var elbet ?
      Kış için düşündüklerin büyük ölçüde doğru bana görede canım.,Lakin beni hüzünlendiren kendime bu denli yakın olmak galiba :(

      Yani benim için öyle sonuç.

      Sil
  7. Örgü öresim,ekmeği yiyesim geldi,bi zamanlar bize gelirken cevizli ekmek getirdiğiniz günler aklıma geldi,eminim cevizlisinide denemişsindir arkadaşım. Hatta atlayıp ankaraya kartopu oynamaya gelesim geldi. Ne hüzün kalır ne başka dert. Burdada kar yağdı ama, oynayan kim? yerlere yatıncaya kadar gülmeden, illaki kardan adam yapmadan tadımı olur?

    YanıtlaSil
  8. örgü örmeyi de, ekmek yapmayı da, kışı da çok severim. :) Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kolay gelsin, afiyet olsun, içinize sinsin o halde. Ne diyeyim, aynı şeylerden keyif almak çok güzel :))

      Sil